Friskförklarad och mjuka moln mot himlen i Hong Kong

Ibland blir jag förvånad över möjligheter livet förser mig med. Som om det oftast bara flyter på, öppnar upp små vikar och dalar av nya ögonblick och outforskade platser. Ibland stora hav som på Kauai med all skönhet jorden Självklart och enkelt besitter. Ibland små stunder av en varm kärlekshandling från en känd eller okänd människa. Jag tror att vi alla är en, att vi hör ihop, att vi är speglar av varandra och att människorna som känner dig bäst också visar dig vem du är bäst. Jag tror också att möjligheterna skapas av någon, av dig själv, dina tankar och ditt hjärta sänder ut små signaler dit stigen hela tiden fortsätter. Om vi bara lyssnar....ibland vaknar rädslan till, då är det svårt att veta vad både tankarna och hjärtat vill!! Om tystnaden är nära kanske det är lättare att lyssna, att höra, att känna, att veta vad som är rätt....och att följa det! Jag har den sista tiden upplevt tillvaron som en winwin situation, att det jag gör för någon annan kommer snabbt tillbaka till mig i gott. I goda ord, i goda handlingar, i goda möten. Min kloka vän Tommy sa till mig när jag var sjuk, och jag har säkert skrivit det förr här, men jag tänker ofta på det han sa, att det goda man ger till någon kommer tillbaka till en, men kanske inte från just den personen som man hjälpte utan någon helt annan....och på det sättet blir det en cirkel som verkligen binder ihop oss människor. Och det skapar även en möjlighet att komma nära många olika personer i livet. Jag tror att de rätta människorna alltid finns en nära, vissa kanske bara en kort stund i livet för att sedan segla vidare till någon annan och vissa är med en hela livet. Jag är tacksam för de människorna jag har haft i livet. Alla har de fört mig till där jag är just idag. Alla har på något sätt hjälpt till att måla och färglägga mig och min Frida. 
 
För två veckor sedan ville jag skrika högt av lycka....jag är numera FRISKFÖRKLARAD!!!! 5 år med en ständig nedräkning och plötsligtdagsedeln stora dagen här....vilken känsla,längesedan jag kände en så stark livskraft inom mig och tacksamheten vällde över mig. Så tacksam, över livet, livskraften, himlen, bortom ord, bortom tangenternas förklaring.... Jag grät av lycka, sprang på min Goa läkare jag hade under hela behandlingen, gick förbi honom, fortsatte att gå, innan jag tänkte, Frida var inte så svensk....så jag vände om, ropade hans namn högt ikorridoren,tog av mig glasögonen. Jag tror inte att han kände igen mig, men han mötte mig med en kram och en klapp på kinden. Så knöts min cancer säck återigen ihop. Jag har redan varit frisk i fem år, det är viktigt att minnas men ack vilken tyngd som rann av mig. Nu hör det än mer till mitt förflutna, ett minne blott, ärren finns kvar men bleknar med tiden...nu är jag så lätt som jag tror att jag kan vara med den historien... Och i resten av världen är jagnästan som alla andra! 
En ny resa tar sin fart, just nu sitter jag i Hong Kong, på väg mot nya äventyr och tillvaro. Denna gången Nya Zeeland, med dess sköna natur och avslappnande attityd. Jag är nyfiken på vad jag och min kärlek skapar där....är nyfiken på vilka broar vi bygger, vilka människor vi ska träffa....vart vi tar livet och vart livet för oss. Denna gången är resanden enkel biljett på obestämd tid. Spännande att se hur lång tid det blir....oavsett vad som sker litar jag till att det är till det bästa. Det har jag också lärt mig, att i den fullständiga boken kan något som tycks märkligt vara till den bästa fördelen....
 
Jag önskar er alla allt gott....
Tack för att ni läser fastän jag inte uppdaterar så ofta....
Låt livet lysa och lys lika starkt som stjärnorna....
Kram Frida 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Finafina du, du ger mig kraft och glädje! Hoppas du tänker fortsätta skriva liiite oftare nu! lycka till med allt <3

2012-10-01 @ 21:15:13
Postat av: Sofia

Du är helt underbar! Det är magi att läsa dina rader. TACK för all glädje och livskraft du sänder till mig! Du inspirerar och sprider kärleksfrön! Önskar dig och din kärlek ett ljuvligt äventyr!

2012-11-02 @ 00:17:30
Postat av: mittilivetochjag

Det skulle vara så kul att höra mer ifrån dig! Hur har det gått för dig? Vad gör du nu? Ja allt det där. ;-)
Själv har jag gått igenom cancerskiten men har en del kvar att fixa (men är förhoppningsvis cancerfri nu).
Det skulle vara kul att höra hur du gör för att gå vidare i livet! Kan du släppa oron för återfall?
Kram!

2013-10-12 @ 23:17:57
URL: http://mittilivetochjagdotcom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0