Dansar mig lycklig....

Nu och för alltid rör sig rytmen inom mig, inom oss. HJärtats puls, pumpar runt blodet i våra sambaådror, finner cirklar, piruetter, rumpskakningar, huvudet som gungar takten, smilbanden som drar längs sidorna, hjärtat som sjunger som nästan exploderar. Kan inte förklara mig själv, vet bara att om vi inte dansar dör vi...om jag inte dansar dör jag!!!
Jag dansar mig genom livet, genom alla möten, dansar mig svettig och mjuk. Kan inte sitta still, idag är jag så lycklig så lägenheten blir ett hav av ett dansgolv, mina raggsockar fastnar av stegen och leendet sitter fast. Min bästa högpålivetdrog....så obeskrivligt stor...energin studsar inom mig, några yogisar skulle säga till mig att meditera och omvandla kraften men nä....jag vill dansa...annars finns jag inte!!!
Klubben Nefertiti i lördagsnatt där jag delade dans med både finaste Saam och Masuod. Saam såg ut som en seriefigur och han rörde sig mjukt likt vågor med en stabil blick. Jag är väldigt glad i honom, min goa vän som ger mig härliga skratt, intressanta samtal och leende ögon.
Jag delade rytmen med Masoud, den mest brännskadade killen från Backa branden, och när vi mötte blickarna och delade stunden blev jag så rörd och tagen av oss båda.
Två överlevare.
Båda han och jag lever och vilken gåva. Jag beundrar honom så mycket, för hans styrka, hans ödmjukhet, hans fin-fina personlighet, hans mod. Det var en ära för mig att äga nuet ihop med dig Masoud!

Jag har funnit en ny våg av tacksamhet och av gåvan att ge.
Det är verkligen en ynnest att få ge till andra människor. Jag är så tacksam för att jag får påverka, skapa en tanke, en känsla genom yogan till folk. Jag har yoga på ett behanlingshem i gbg två gånger i veckan och jobbar med grabbarna där. Mycket personlig utveckling med yogans alla verktyg. Det är otroligt inspirerande att få vara där och ge vad jag kan och har. För mig är det en gåva att vara där. En stor vacker gåva och känslan är lika stor som livet självt! Jag skalar bort deras förflutna och ser bara nuet. Tanken är att jag ska vara en frisk fläkt för dem. Genom deras ögon ser jag att jag är det och det är värt varje liten fundering eller tanke på hur jag ska arbeta med dem...Att ge och få-vilken vacker filosofi.
Jag har nya rutiner och ett nytt höstschema. Jag och Aron bor i gbg och njuter av att vara nära "allt". Livet flyter på i en härlig takt och jag ser ofta människor jag håller kär. Luften är lätt att andas och det är mkt yoga. Jag jobbar mest på kvällarna och är ofta ledig på dagarna. Igår startade min chakrakurs med ett härligt gäng och jag är säker på att det blir en spännande resa ihop.
Måndagar är bäst. Då är det min dag och jag planerar för veckan. På kvällen yogar jag för en underbar lärare som ler med ögonen. Inga utmaningar men jag finner ett nytt fokus i positionerna och han säger alltid vackra ord om livet. Det är min stund och jag tar emot det jag får.
Fyra månader ska vi bo i Göteborg och jag känner mig väldigt hemma här. Jag kan gatorna och möter folk jag känner på stan.
Nästa år börjar den största gåvan förutom livet. Då reser jag och Aron tillbaka till Thailand och djungeln för att göra min yogautbildning en gång till. Jag ska vara en blandning av voluntär/hjälplärare/elev. Det kommer bli ett nytt fokus, en ny nivå i min yoga. Mer avancerade övningar och en stund att bara andas hälsa och investering i mig själv.
Vilken gåva. Jag trodde det bara var once in a lifetime och nu blir det två gånger....Nästan fyra månader i djungelns friska luft, med havet som utsikt, med kroppen och sinnet som verktyg, med två inspirerande vackra lärare...

På lördag blir det dans igen med mina tjejer...och livet ler inom och utom...
Ha en underbar dag!
Kärlek och värme






Kommentarer
Postat av: Ewe

Hej Frida!

Man blir glad av dina ord, du berör, du är fantastisk!



Ha det gott!



/Ewe

2010-09-10 @ 06:17:12
URL: http://ewebloggar.blogg.se/
Postat av: Brita

Tack Frida för din bok. Jag kände igen så mycket från mina egna behandlingar och har gråtit mig igenom både boken och serien "Himlen kan vänta". Ljus och kärlek till dig från

din Syster av Livet

Brita

2010-09-18 @ 16:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0