Har varit på två veckors yogafestival...

...och jag är fulladdad med ljuva ord...en resa är just över, en liten över midsommar påbörjas imorgon, och en ny nästa vecka, fast egentligen är ju hela livet en lång resa där vi skapar innehållet själva. En vän på festivalen sa att när han inte vet vilken väg han ska välja i livet så tänker han att hans nutid är en bok och vad skulle läsaren vilja läsa, då är det enkelt för honom att välja den rätta vägen, den som känns mest honom, eller mest galen eller vad vet jag?!
Jag känner mig lite som det resande folket just nu men varför inte, Aron säger till folk att vi för tillfället är bostadslösa och egentligen är vi ju det, förutom att jorden är vår trygghet och himlen vår ridå, havet blir snart mitt hem för några veckors jobb på båt med härliga folken där jag ofta blir övertrött och antingen skrattar ihjäl mig eller måste ramla in i sängen i hytten ett par timmar men jo, jag vill vara med och se på film inatt för det är ju underbart att bara sitta där i soffan med vågorna inunder med alla kollegorna och faktiskt bara vara i ett vanligt kneg.
Himlen är ljus trots tiden på dygnet och livet smakar len honung och gräset är grönt med gräshoppor och jag blev 29 år förra veckan och famlar med lugn in i framtiden. Framtiden, så spännande att se vad som skapas, ibland går tiden snabbt, vissa stunder existerar inte tiden, ibland är den längtans tung...tid, tid, tid. Kanske bara ett begrepp vi har uppfunnit, hur vore livet utan tid?
Snatam får avsluta denna ljuva onsdagskväll i slutet av juni 2010...Till er alla:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0