Gott Nytt år, Låt 2011 lysa på oss alla...



Jag har en känsla att 2011 blir ett riktigt fint år. Jag hoppas på det! Året som gick har varit otroligt spännande och givande med flera stora händelser. Guldvingar släpptes och med den lades en sista stor och viktig pusselbit av cancerbilden. En tyngd flög iväg och är nu ett vackert minne i form av bokstäver, ljus, hopp, kärlek och många starka bilder!
Jag har medverkat i flera tvprogram, men framförallt är jag och mina nära och kära friska och har det fint! Jag har fått flera nya relationer i år och jag känner att även de tar mig i en ritktning jag vill, människor som andas samma tankar och önskan om en tillvaro som är av gemenskap...

Som ni vet börjar mitt 2011 i Thailands djungel med yoga som förätt, middag och efterrätt. Det är en stor gåva att få resa tillbaka och vara med i cirkeln igen, en ynnest att bara ta hand om mig själv, att utvecklas, att leva och bo där igen...att bara vara!
Men det är med skräckblandad förtjusning jag tar steget in i den världen igen, jag vet att det blir många tårar, jag vet att det kommer minnen från smärtan, jag vet att det blir TUFFT, men framförallt vet jag att min hälsa kommer förbättras, att det blir många skratt, mycket gemenskap, stor tacksamhet över livet, många danssteg som skapar det största leendet i mitt bröst, och det bästa av allt är att jag delar resan med min finaste Aron...Det allra viktigaste är ju att vi är tillsammans!
Hela våren går vi i skolan och lever på centret med syrsor, fåglar, spindlar och andra djungeldjur som grannar!
Jag är glad idag för min lyckliga känsla för att resa igen har hittat till mig, den flög bort under hösten för jag har älskat alla min jobb och de männsikor jag har runt om mig...och den känslan gör det svårt att lämna! Men innerst inne vet jag att alla lever inom mig fastän vi är isär och jag ska vara extra duktig på att skriva brev denna gång. Och när sommaren är här så är en glad och ännu starkare Frida tillbaka med fler erfarenheter och upplevelser från yogans och livets underbara skola!

Nästa gång vi hörs är det från en solig strand, så då blir det hälsningar fulla av solstrålar och fler bilder!
Tack så hjärtligt för att ni tittar in här, det värmer så mkt.
Jag önskar er alla allt gott, ta hand om er själva och era nära och kära!

Namaste!







Kommentarer
Postat av: agnes

gott nytt år frida, hoppas du får ett jättefint 2011!

2010-12-31 @ 15:39:40
URL: http://escariet.blogg.se/
Postat av: Sister Moonshine

Du ser så fin och frisk ut på bilden. När jag läser om vad som väntar dig i framtiden i Thailand är jag säker på att du kommer att få en alldeles underbar tid. Tid för glädje och läkning och kärlek. Ha ett fantastiskt 2011.



Kram



/Åsa

2011-01-01 @ 17:46:31
URL: http://sistermoonshine.blogg.se/
Postat av: Nostalgimacken

2011 ser ut att bli ett bra år=) bara vi slapp någon mer snö...fast pulkaåkning är rätt skoj.

trots stigande ålder...fast måste det göra så f¤bannat ont att trilla av...förr i tiden kändes det inget....

Vi önskar dig ett gott nytt år!

David & Maja

2011-01-03 @ 22:53:26
URL: http://nostalgimacken.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hej Frida! Jag har precis läst din bok och blev så tagen av din historia.(Hittade länk till bloggen i boken) Jag sträckläste tills den var slut. Tack för att du delar med dig av din historia. Du verkar vara så full av liv! Du ser fantastisk ut på bilden!



Kramar Malin

2011-01-05 @ 11:38:58
Postat av: Sanna

Du är ju bara för underbar Frida!! Vad glad jag blir för din skull att du får tillbringa våren på en plats som du trivs på, tillsammans med människor du älskar (i alla fall en ;)) Blev dock ledsen för egen del att jag inte får se dig på Hela H. den närmsta tiden. Hoppas innerligt att du kommer tillbaks dit med ditt fina leende och inspirerar oss <3 Tusen kramar och lyckönskningar till Dig //Sanna

2011-01-05 @ 17:11:58
Postat av: Linda

Har ju läst din blogg genom att min väninna Marie tipsade om den och jag såg själv på tvprogrammet när det gick på tv och grät floder så min man fick säga till mig att sluta så vi inte fick fukt i trossbotten=).......

Tänk att vara så inspirerande som du är att kunna fånga folks uppmärksamhet och din medkänsla för den lilla människan.

Guldvingar köptes så fort jag fick chansen och den...ja jag läser inte så mycket numera...rätt trött på det men den sträcklästes och vad jag uppskattade den boken.

Så stora kramar från mig och ett lyckligt 2011.

Linda

2011-01-17 @ 22:39:20
URL: http://lindasbloggkrypin.blogspot.com/
Postat av: Ewe

Hoppas ditt 2011 blir en grymt bra år!

Du e bäst Frida, du inspirerar så många människor och ger styrka med dina vackra ord och ditt fina leende!



Kramar



//Ewe

2011-01-24 @ 00:17:09
URL: http://ewebloggar.blogg.se/
Postat av: mams

Wow vilken underbar bild på min underbara tjej som är ännu vackrare i verkligheten såväl på insidan som på utsidan. Jag längtar redan efter dig men hoppas förstås att du får en underbar och fantastisk tid för egen del och tillsammmans med Aron. Puss och kram och massor av kärlek. mams

2011-01-24 @ 19:33:07
Postat av: mams

Wow vilken underbar bild på min underbara tjej som är ännu vackrare i verkligheten såväl på insidan som på utsidan. Jag längtar redan efter dig men hoppas förstås att du får en underbar och fantastisk tid för egen del och tillsammmans med Aron. Puss och kram och massor av kärlek. mams

2011-01-24 @ 19:36:13
Postat av: Lotta



Äntligen hittade jag hit igen, och jag hoppas du och Aron har det underbart på er resa.

Om du och mamma din visste hur stor skillnad ni gjorde med era besök! kommer aldrig att glömma det för ni var de ENDA men också de allra värdefullaste under vår svåra tid.

Nu Nu precis nu är vi äntligen på väg mot livet igen<3 livet stannade ett år och vi är så lyckliga att vi hade just dig Frida att se som det stora målet...Bea är tyvärr trött precis som du men ni båda utstrålar mer värme och en lycka än vi andra aldrig kan förstå efter er kamp mot livet men jag ska hålla mina tummar för att du bara mår bättre och bättre...

Kramar gårdsgrannarna<3

Ps: hälsa mamma att vi kommer på besök innan vi flyttar!

2011-02-24 @ 22:34:09
Postat av: Helena

Hej, är så berörd av dig och din historia och det du förmedlar till andra människor TACK!

Jag är fotograf och arbetar i ett spännande projekt. Jag skulle vilja att du tittade på detta som vi arbetar med och kanske förmedla det vidare om du känner att det är rätt för dig..

Tack

http://essencevitae.com/

2011-04-01 @ 23:51:05
URL: http://www.helenak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0