Fina vi i Himlen kan vänta och fina Ni!

Om mina tankar hade vingar skulle de flyga till Er, George, Martin, Susanne och Henrik och alla era nära!
jag tänker på er varje dag! Vackra, starka människor.
Varje dag slår mitt hjärta varmt i innerlig tacksamhet över livet.
Så många blickar, så många samförstånd, så många som är berörda. Livet är märkligt och orättvist.
Kvinnan på tåget säger att hon känner igen mig. Mötet är vackert och hennes tårfyllda ögon och tacksamma ord berör och gör mig varm. Hennes kram bär jag med mig. Några sekunder där två främlingar möts i en världslig kärlek och tiden tycks stanna.
Tack för dina ord och ögon!

Kommentarer
Postat av: också cancersjuk

Du berör så otroligt mycket! Tack för att du finns, du är en mycket god människa! Önskar dig allt gott.

2008-11-17 @ 13:21:51
Postat av: Monica

va synd att bloggen är borta men jag hoppas det kommer en bok ,jag ska köpa den !

Kram på dig , snyggingen !

2008-11-17 @ 17:12:40
Postat av: Anna

Följer TV-serien. Det kändes lite tufft att bänka sig första gången för att titta då jag själv genomgår en cancerbehandling, men programmet värmer och stärker verkligen. Så lustigt att det kan vara så.

Tänker på det du sa att man hör så sällan om folk som gått igenom det du gör med din diagnos som det gott bra för. Ville bara säga att jag har två underbara tjejer i min närhet, en kollega på 50+ och en jämnårig kompis (35 år) som mår bra nu och lever lyckliga liv. De är båda fantasktiska medmänniskor och stöttar mig massor i min bröstcancer-fight!

2008-11-18 @ 14:31:54
URL: http://springerbella.blogspot.com/
Postat av: Fia

Hej Frida!

Sitter precis o kikar på Himlen kan vänta. Vilken tuff tjej du är! Ditt leende och skratt smittar av sig även fast tårarna rullar ner för kinden.. Stor kram till dig!

2008-11-19 @ 16:11:37
Postat av: Anette

Läste i GP idag att du är friskförklarad :-) Härligt!

2008-11-21 @ 09:17:05
Postat av: KarinS

Underbara, starka, varma och framför allt GLADA Frida! TACK för att du sprider hopp och visar stort mod. DU är en sann ljusbärare!!! Du känner inte mig, men jag är tacksam att jag har fått ta del av en del av ditt liv, och jag har på nära håll sett vad du gått igenom. Vår son var bara 9år när han fick lymfom. Idag är han 12år och mår bra!!! Det är så viktigt att få känna hopp och det bidrar du till!!!! Kram

2008-11-21 @ 12:49:13
Postat av: Ann

Himlen fick vänta...



Idag är jag en gammal "tös". Precis som du fick jag Morbus Hodgkins när jag var 21 år, den började också med trötthet för att sen bryta ut i en långvarig feber som låg runt 40 grader i ca två veckor och sen långsamt trappa ner. Det var många gissingar, undersökningar, operationer innan diagnosen, och till slut kom strålningen igång.(På den tiden fanns inte cellgifter. Det var starka stråldoser man strålades med.) Under hela tiden var jag arg, det var med den ilskan som jag övervann min sjukdom. "JAG VAR INTE SJUK" var mitt mantra även om jag förstod att det var allvarligt.

Mina vingar är idag starka och glittrande som diamanten.Himlen får fortsätta vänta på mig.

Ett gott skratt förlänger livet och många bra vänner.

2008-11-21 @ 14:37:40
Postat av: Madelen Risberg

Har försökt formulera en kommentar 3 gånger nu. :) Vet inte egentligen vad jag vill skriva. Eller jo. Att du verkar helt grym och sprider så sjukt positiv energi bara genom att synas i tv-rutan.



Och jag blev väldigt glad när jag hörde att du är friskförklarad! Grattis!



Kram /Madde (från Ucklum)

2008-11-22 @ 17:29:13
Postat av: Ronnie

Du är en pärla!

2008-11-23 @ 16:00:44
Postat av: johanna

Kämpa på Frida!

2008-11-23 @ 18:32:23
Postat av: micco

kom igen börja blogga! vi är så nyfikna på ditt liv :) börja blogga så fixar jag så en tjej som är helt sjukt duktig på bloggdesign gör din blogg helt gratis :D

2008-11-25 @ 02:03:28
Postat av: Rebecka

Frida du är helt fantastisk, går på ditt yogapass på Hela Hälsan, det har förändrat mitt liv.

2010-04-01 @ 19:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0