Nutid och minnen som nästan blåste bort...

Hej:) Oj, så längesedan jag skrev. Och jag blev väldigt glad och samtidigt fick jag lite ont i hjärtat när jag nyss såg att NI fortfarande är inne på min blogg. Väntandes på ett nytt inlägg....Nu är jag här! (Och Du Sanna inspirerade mig till att skriva igen, så fint att se dig!)

2011, oj vilket omvälvande år för mig!!! Så stor personlig utveckling, så fina möten med människor, så obeskrivligt mycket kärlek och ljus, så djupt in i hjärtat! Jag har flygit högre och närmare solen än någonsin förr och upplevt så vacker kärlek. Jag har lärt mig att man verkligen får det man vill ha, och oavsett om man aldrig vet i relationer om något är början på slutet eller början på början så lyser min tacksamhet ikapp med stjärnorna.
I Thailand kallades jag ofta för Free, det var ett smeknamn jag fick redan 2008 där, men i år lever varje bokstavs betydelse fullt ut. Jag har öppnat upp min frihet, har funnit den i kroppen och hjärtat, har hittat tillbaka till det jag länge varit men som jag för en stund glömde bort eller gömde undan. Så många gånger jag har skrikit ut min livsglädje från min balkong genom djungelns syrsor och gräshoppor, dag som natt, låtit min röst få tala det som kroppen bubblar, och med hjärtat utanpå kroppen låtit mig älskas och älska fullt ut, ända in i varje spricka, i varje skrymslen vrå, jag har vridit in och ut på mig själv, med en större medvetenhet, som jag har skrattat och visat vem jag är!!!
Jag har dansat på livets solstrålar i en ny frihet och sanning, och även om dansen ibland tystnar bär jag med mig de stegen och fortsätter att vara FRI...
Fri inuti, fri utanpå och fri med världen.

Men livet är en balansgång, om du vill ha regnbågar får du också leva med moln...
Med min 30 års dag i somras kom också "moln" med frågor om hur jag vill leva mitt litt liv, längtan efter en stadig tillvaro, familj, jobb, kanske bakvänt mot vad andra går igenom när de har allt det där, då vissa saknar frihet.
Men bakom molnen finns ju solen och varje process för en framåt, i en vald riktning och för varje steg och val man gör tar man ut sin riktning i livet. Ibland tänker jag att jag ska se vart livet för mig, och på ett sätt tror jag på det, men jag tror också att vi alla påverkar och skapar vår riktning och att livet "för" oss dit vi på nåt sätt kanske ska. Om intuitionen och hjärtat är med litar jag på livet och min egen förmåga att göra de "rätta" besluten.

Mina val har fört mig in i en ny resa, på många sätt är det en riktigt stor resa som kommer "tvinga" mig att ta beslut om mitt liv och framtid snabbare än om jag varit kvar i Sverige. Men detta är vad jag har valt och oavsett om det är början på slutet och jag är tillbaka i sverige efter tre veckor eller om det är början på början och jag är tillbaka till sommaren är jag övertygad och helt lugn att allt sker till det bästa!!!

Planen är att vid nyår resa till Kalifornien och utforska kärleken, jag vill inte skriva min nya kärlek för den känns gammal...
Jag vill resa och tillsammans med kärleksperson känna vilken stig vi vill ta.
Jag känner mig lyckligt lottad att jag ska få turista på Usa:s västkust under en längre tid. Gå in i yogan, träna, äta solmogna apelsiner, campa, vara i storslagen natur, träffa mina californska nära vänner från mina resor. Jag ser det lite som en fridanjutavalivetresa...Så spännande!!!!

Jag önskar er alla en fin dag och en fin november månad. Värme / Frida


Kommentarer
Postat av: Anna S. Willems

Du skriver så jag blir alldeles lycklig! Vilken spännande resa du har framför dig! Kram

2011-11-11 @ 21:04:00
Postat av: Frida

Tack Anna...Ja, jättespännande:) Kram på dig!

2011-11-12 @ 16:43:52
Postat av: Ewe

Fint att läsa dina ord, som alltid! :-)



Ha det gott!



Kram!

2011-11-12 @ 23:50:29
Postat av: Marja

Måste säga att det var längesen jag kikade in här hos dej men jag får samma varma känsla när jag läser i din blogg som alltid!

Stor varm kram!



Marja

2011-11-13 @ 13:49:43
URL: http://marjasblogg.blogspot.com/
Postat av: Ola

Din blogg är vacker, tack för att du skriver!



2011-11-19 @ 19:19:10
URL: http://ivanhon.com
Postat av: Lotta,Lasse

Oh det låter ljuvligt Frida!!! Du gör så RÄTT i ditt beslut att låta dig fångas med till kalifornien, och inte ska du tänka på vilka ev beslut du ska fatta. Livet bara visar möjligheter och du finner din egen väg. TACK för att du och mamma funnits för oss, det har gjort skillnad! kan du (om inte mamma ser detta:) ge henne min mailadress?! el maila mig hennes är du snäll. Ha det UNDERBART Frida och bara LEV LIVET<3 Kram Lotta o Lasse.

2012-01-22 @ 23:54:51
Postat av: Marie-Anne

Du skriver så fantastiskt, att jag blir varm i mitt hjärta; tack för det.



kram från en änglamamma

2012-02-09 @ 19:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0