Namaste...

Ett nytt andetag och snöflingorna faller lätt till marken, de svävar fram och jag sitter innanför väggarna med ett tänt ljus, röda rosor, en förkyld snok och planer på att jobba med boken. Idag är det svårt, jag satt hela dagen igår, i min värld är boken klar, den är ärlig, rak, stark, utlämnande, äkta, den beskriver en acceptans mitt i kaoset, ibland skapar den gåshud, skratt och tårar. Den är Fridas, min värld, precis så som det var. Inga tillägg eller förklaringar. Jag skrev den i kaoset, mitt bland ångest och poesi, ibland måste läsaren läsa mellan raderna eller med hjärtat.
Min förläggare och jag ser boken från olika perspektiv, vi har olika ramar, olika regnbågar inom oss, olika sätt att se på livet...olika sätt att se på enkelheten och djupet i boken. Imorgon ska jag berätta för henne om min bok, om min värld, det känns lite jobbigt men mest känns det viktigt att sträva för något som är jag ända ut i fingertopparna och förhoppningsvis möts vi någonstans i mitten. Det är ju mitt konstnärliga verk.
Idag svävar jag lätt iväg ute på youtube, yoga tricks, övningar, sånger, musik, och klipp...som får hjärtat att smulas sönder av glädje...
Fyra yogaklasser har jag denna veckan så min förkylningen måste blåsa ut genom våra tunna väggar snabbare än mellanrummen i fåglarnas sång. Vad jag älskar att röra kroppen, andas och bli så där medveten om min kropp och sinne. Att få se människors ögon glittra efter en klass får alla mina inre syrsor att hoppa och spela än mer av glädje. I veckan hade jag 20 personer i klassen och jag är så glad över alla folk som tar sig tid för sig själva att fnisset fångar mig flera gånger. Men det gör inget. Av skratt bli man också fri och glad.

Jag är fortfarande förundrad och överumplad av alla era fina kommentarer, tusen miljoner tack igen. Det är så fint att läsa hur uppskattad serien är, och vi som personer.
Jag önskar er alla en fin dag och tack för att ni följer min blogg:)
Kärlek till er
Frida


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!



Äntligen hitta jag din blogg, tittat på himlen kan vänta flera gånger och varje gång gråter jag,Ni är så starka.

Längtar tills din bok kommer ut.



Kram

2010-02-16 @ 20:50:05
Postat av: agnes

ska köpa boken så fort den kommer ut.

kärlek till dig frida!

2010-02-16 @ 21:35:06
URL: http://haflinger.blogg.se/
Postat av: emma

Hej!

Tittar på himlen kan vänta. Kan inte låta bli att fälla tårar. Ni är så starka och fina! Orättvist att vissa ska få en obotlig sjukdom =(

Tänker på dig!! Ska köpa din bok när den kommer ut.

Många varma kramar Emma

<3

2010-02-16 @ 21:57:08
URL: http://emmaisabellavictoria.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Frida. Jag har ännu inte sett SVTs serie men jag blev så gripen av din blogg. Har läst alla inlägg nu och blev grymt inspirerad av dina ord <3 Ser fram emot att läsa din bok, och få ta del av dina vackra ord. Jag ska köpa den till mig själv och alla jag känner!

Var nånstans håller du yoga-klasser? Jag går själv på yoga i Göteborg, och det är verkligen som balsam för kropp & själ, precis som du beskriver.

All kärlek & Lycka till "på färden" :)

2010-02-17 @ 10:51:10
Postat av: jonas

Hej Frida du härliga människa, tycker att det är underbart att du sprider sådan glädje omkring dig.

Jag ser fram emot när boken kommer ut.

önskar dig en underbar dag & härlig vecka.

kramar till er alla.Jonas

2010-02-17 @ 11:38:00
Postat av: mikaela!

Hej Frida!

jag har sett alla avsnitt av Himlen kan vänta. Och jag beundrar dig som orkar och klarar av vardagen så som du gör när du är så sjuk. du verkar vara en tuff och väldigt go tjej :)

Om alla kunde vara lika starka.

jag harf precis hittat din blogg och ska från och med nu börja läsa och följa den varje dag :)



många kramar och lyckönskningar till framtiden!

2010-02-17 @ 21:47:18
Postat av: elin :)

åhh, den boken måste jag bara läsa. Jag har sett alla avsnitten av himlen kan vänta, jag beundrar din attityd och all din ork. Du är verkligen en tuff o as go tjej. Jag är en tjej på 16 år, själv har jag en annorlunda diagnos, men inte dödlig.

Du är en positiv insprationskälla och tänk om alla kunde vara som du. Jag önskar dig all lycka inför framtiden.

2010-02-18 @ 10:08:24
URL: http://eeeeelink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0