En tanke, hur kan jag svara på alla vackra ord från Er?...

Om jag ska försöka blir det ungefär såhär, Tusen miljoner varma, hjärtliga, största, bultande, glädjetjutande, storartade, ljuvliga, inspirerande, svindlande TACK!
Orden flyger iväg för tacksamheten över livet och ER är större än mitt ordförråd...
Tack för att NI delar med er av era historier, ert livsbagage, era tankar, ord, och ger dem till mig. Det är det här jag tror på så innerligt starkt. Jag öppnar upp och det får dig, min medmänniska att öppna upp, skala av skalet, riva i omslaget, knyta upp den levande eller bortglömda rosetten, och ge och ta...Visst är det så att den som ger får dubbelt upp?! Oj, oj, oj det har jag verkligen fått smaka på och vilken ljuvligt len smak det är!
Här kommer varmaste kramen och glittrande ögon till alla er.

Det var med en märklig känsla jag kröp upp i mammas soffa igår kväll med fruktsalladen i handen, Arons varma hand på mitt ben, kärlekskatten zulu i mitt knä suktandes efter kel och mamms blick från fåtöljen. Det var längesedan vi satt här sist och väntade på Himlen...Inte läskigt denna gången, bara pirrigt och förväntansfullt och ljuvligt över alla oss som har blivit som en liten familj. Många känslor på samma gång och alltid lika sorgset att se Martin med livsgnistan försvinna och Helenas berättelse men min egna lyckokänsla över livet vann åter igen och jag kunde njuta över att hela livet har komprimerats till en enda timme. En betydelsefull timme som visar att livet går vidare. Hur tufft mäniskan har det så fortsätter allt. Det är vackert och obeskrivligt.
Sms hittade till min mobil, kommentarer här, meddelanden på mail och facebook, samtal med bror, finaste Hanna och Amanda och mina ord i telefonen med Lisen, producenten:
- Tänk så mycket kärlek och omtanke vi får just nu, genom tankar och nedskrivna ord. Det är fantastiskt.
1 miljon 175 000 tittare....galet! Kärlek, kärlek, kärlek.

Kroppen ville sova imorse men jag tvingade bort träningsverken som kommer som en självklar vind när det är för mkt runt mig, cyklade till dagiset och tog rollen som vikarierande kökschef. Många fina ord från kollegor och gåvan att vara i nuet från barnen.
- Nu kommer busFrida skrek Linus så fort han såg mig och flera små barnhänder smög in runt min kropp och ville ha en morgon kram. Det ger jag mer än gärna...
- Idag blir det grässoppa med nyckelpigor och smörgås med masksmör och solsken sa jag till dem vid lunch och alla skrek tillbaka NÄHÄÄÄÄÄ...och fnissade nervöst för tänk om det blir det på riktigt. Fantasin och verkligheten är en märklig och fascinerande lagkamrat.
När jag kom hem genom snöflingorna fångades jag av alla vackra och stärkande ord, men sedan kördes känslan över av tröttheten och vann och kroppen med sinnet gick och vilade sig i 1,5 h...Imorgon är ännu en ny dag i det här som kallas livet.
Jag önskar er alla godnatt och tack igen för att ni läser och har följt Himlen kan vänta...
Kärlek
Frida
Här kommer länken till min bok...tjohoo
http://www.svb.se/bokfakta/debutant/frida-darell





Kommentarer
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Det var många både sorge och glädjetårar som föll från mina ögon när jag kollade på programmet. När man ser någon så levande men så sjuk, känns det ändå svårt att förstå att den nu är en ängel.



Jag fastnade otroligt mycket för ditt citat ang ditt ärr efter operationen. "Det är inte längre ett sår utan ett ärr".

Det är något jag kommer ta med mig. Jag vet att när jag skulle opereras för min tumör i levern och de förklarade att jag skulle få ett ärr som ett mercedesmärke över magen så började jag storlipa. Idag skäms jag över att jag ens tänkte så!!!

Efter alla komplikationer som tillstötte så betydde ärret ingenting, jag var glad att livet fanns kvar vid min sida!



Du berör alltid lika fint med dina ord och ditt sätt att uttrycka dig, det är så fint och djupt!

Kommer definitivt köpa din bok! KOmmer åka iväg utomalnds för rehab en månad, då har jag nåt att se fram emot vid hemkosten med, din bok!



Alla lyckoönskningar till dig fina Frida! Du är fantastisk!



Kramar

2010-02-10 @ 12:19:59
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hejsan igen, de e så otroligt roligt att läsa din blogg får rysningar när man läser för man märker vad du tar nytta av livet och verkligen gläds åt de du har! Fortsätt så! Du är en stor inspirationskälla för mig!



Kram

2010-02-10 @ 19:11:47
URL: http://eriksson83.blogspot.com/
Postat av: David

Hej!

Måste passa på att berömma Dig och dom andra hjältarna i programmet, ja för det är det minsta man kan säga angående Er kamp som vi andra bara kan snudda vid tankemässigt.

Vi alla får verkligen en tankeställare om våra klagomål om förkylningar, krämpor och väder i jämnförelse med Era vedermödor.

Önskar dig allt gott och fortsätt vara en ikon och insprirationskälla för oss andra.

Med vänliga hälsningar

David & Maja

2010-02-10 @ 22:39:42
URL: http://nostalgimacken.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej Frida!!!

Du är verkligen inspirerande. Så inspirerande att jag själv vågat dela med mig av mina erfarenheter av livet och att vara sjuk. Du kan läsa på min blogg om du vill.

Hoppet är det sista som överger mig, och ta mig tusan att det ska gå.

När jag såg programmet i måndags hade min mamma blivit inlagd på sjukhus för misstänkt magsår.

Jag grät och grät när jag såg programmet. Samtidigt sa jag till min kompis som var här: "Jag vill oxå vara så där glad och positiv och ha ett sånt tänkande som Frida!"

"Men Anna, det är ju du i vanliga fall, men nu mår du ju inte bra och det är inte så konstigt"

Så kanske måste man även tillåta sig själv att man mår dåligt ibland och tänka på att för det mesta är man faktiskt glad och positiv. Så tack för att du låter mig ta del av din inspiration, den ledde till att jag oxå vågar dela med mig av min.

Lev väl!

/Anna

2010-02-10 @ 23:17:34
URL: http://carpeanna.blogg.se/
Postat av: Anja

Jag vill bara se mer av programmet! Helt fantastiskt!

Förlorade min storasyster i cancer för 2 ½ år sedan. Du påmminner om henne så fruktansvärt mycket. Både i sättet och i utseende! Blir så lycklig av att se dig, du kämpar så som min syster gjorde. Bara det att min syster hade otur, den jäveln fick övertaget. Men jag önskar dig all lycka och hoppas att vi får se mer av er någon gång! Det bästa tv någonsin visat. Får människor att få lite perspektiv. Stor kram till dig och lycka till med boken och allt!

2010-02-11 @ 12:24:16
Postat av: Anna

Du är en av de mest inspirerande människor som jag någonsin har mött. Ändå har jag inte mött dig på riktigt, bara haft turen att se dig genom tvrutan. Jag önskar jag vore mer som dig- sprida så mycket glädje runt omkring mig! Du är verkligen en förebild när det gäller livsglädje och mycket annat! Jag kommer stå först i kö att köpa din bok!

Stor kram!

2010-02-11 @ 16:14:48
URL: http://annaisr.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vilket fantastiskt program...Himlen kan vänta, såg repriserna av serien, så gripande och tankeväkande. Du är verkligen en glädjespridare! Ser så mycket fram emot att läsa din bok!

2010-02-11 @ 23:27:46
Postat av: jonas

Hej.Det finns ju fantastiskt mycket att säga & skriva.

Har själv aldrig varit sjuk så som i dödligt sjuk,

jag har däremot nära & kära som varit i liknande situationer.

jag vill önska dig all lycka i livet & boken.

jag tycker du är en fantastisk människa.

du så som jag är positiv & glad i livet.

vill du så får du gärna skriva till mig.

ha det underbart

många hälsningar Jonas

2010-02-12 @ 00:47:30
Postat av: Clara

Frida, jag älskar dig!

2010-02-12 @ 10:35:10
URL: http://ettkapitel.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Hej Frida!

Känner att jag vill skriva till dig och tacka! jag jobbar med cancersjuka både i livet slut och de som är under behandling. Oavsett vilket det är så är det så viktigt att verkligen leva. Ingen vet när det är dags att dö, det man vet, när man har en obotlig sjukdom är att TIDEN är begränsad.

Jag har följt hela serien med er fantastiska Livetälskande människor och kollade naturligtvis på uppföljningen. Jag och min 10-åriga dotter var själva hemma och tittade, när programmet var slut så sa hon. - Hon Frida, vad glad hon var! Och söt! När kommer hennes bok, mamma?

Tack Frida för ett jättefint program! och för att vi fått följa er i eran värsta mardröm. Kram till dig och till din mamma som vi också fått följa i en mammas värsta mardöm :att ens barn ska bli sjukt.Tack Frida för all positv energi som du förmedlade genom rutan. Jag skickar massor med positiv energi till dig!!!!!Tack!

kram Cecilia

2010-02-12 @ 12:00:57
Postat av: Paula

Hej Frida!

Sitter just nu och kollar på webb tv ifrån "himmelen kan vänta 1år senare" och var bara tvungen och söka upp din blogg för säga hej!

Så hej! :-)



Tack för all din glädje du skickar ut!

Av det lilla jag sett så spriter du så mycket kärlek och tro på livet!



Ska läsa din blogg nu! Tusen tusen kramar!



Postat av: Mia

Du gav mig hopp Frida. I januari fick jag veta att min mamma har caner (CUP är diagnosen just nu). Att se dig i "Himlen kan vänta" gav mig hopp. Min mamma har samma inställning som du har. Jag ber & önskar att det kommer att gå lika bra för henne. Hon har alldeles för många som älskar henne för att hon ska gå bort nu.(eller någonsin men att dö av ålderdom är en sak, att dö av cancer/sjukdom är en helt annan tycker jag) Tack för att du gav mig hopp!!

Kramar Mia

2010-02-12 @ 21:00:58
URL: http://miaheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Frida!

Såg precis "Himlen kan vänta - ett år senare" på SVT Play. Jag följde serien också när den gick. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, det finns så mycket som inte går att sätta ord på. Det var så otroligt starkt av er att ställa upp i en dokumentärserie när livet var som svårast. Jag är så glad att ni gjorde det, ni har garanterat hjälpt och inspirerat många människor. Tack för din kämparglöd, din underbara livssyn, din värme, dina kloka ord och din glädje. Jag önskar dig all lycka till i framtiden och jag kommer självklart att läsa din bok. Många kramar / Emma

2010-02-13 @ 18:47:18
Postat av: Helena

Frida, vilken vacker och karismatisk människa du är! Lyckliga de som får finnas nära dig som sprider en sådan fantastisk energi.Bara genom att titta på tv-programmen har du, som är tjugo år yngre än jag,lärt mig såå mycket. Lova mig en sak! Sluta aldrig att sprida din glädje och kärlek!

2010-02-14 @ 12:13:25
Postat av: sanna

Att få följa dig på tv, var för mig så enormt gripande. ditt leende lyser och värmer en rak in i hjärtat, och jag är så otroligt glad för din skull att allt gått bra, din energi, ditt hopp, din kämparglöd och din fantastiska karisma, är något jag hoppas att du inser att du berikat oss tittare med, jag ville bara ge dig en kram, va rädd om dig, många kramar.

2010-02-14 @ 21:31:50
URL: http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se
Postat av: Sara

den största av alla kramar till dig med jättehjärtat på alla hjärtans dag - TACK för att du finns och delar med dig av din livsglädje, visdom och energi!



hälsa så gott t de andra i 'himlen kan vänta', ni har gjort jorden till ett bättre ställe!



all kärlek

2010-02-14 @ 21:58:47
Postat av: L8

Hej Frida!



Jag såg dig i programmet Himlen kan vänta. Jag älskar dig som person. Det är som du säger du kan göra så att andra människor kan må bra. Varför gå ner sig i världsliga ting som vikt och dylikt när man kan uppskatta livet!! Jag hoppas att du mår bra nu och att sjukdomen inte kommer tillbaka! Har själv haft folk i min närhet som haft cancer och det är ett rent helvete. Önskar dig allt gott!! Träffar du dem andra i TV- programmet vill jag att du hälsar alla så gott och att jag tycker ni är starka som orkade vara med i programmet!!

Många kramar

2010-02-15 @ 13:10:22
URL: http://hurttottelott.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hej Frida!



Gud vad du är härlig, gud vad du är stark!

Jag beundrar dig verkligen, du är verkligen supersmart.



Hoppas att allting är bra med dig.

Världens största kram!

2010-02-15 @ 19:19:40
URL: http://haflinger.blogg.se/
Postat av: Ewe

Hej Frida!



Du e en underbar människa!

så stark!

Du ger så otroligt mycket energi, glädje, hopp o allt!



Jag ser upp till dig!

Du betyder så grymt mycket!

Längtar efter att få läsa din bok!



Ha det gott Frida!

Massa Kramar till dig!!



//Ewe



2010-02-15 @ 22:12:12
Postat av: tyra050110

2010-02-26 @ 12:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0