"När jag började älska mig själv..."

Jag har en ny favoritdikt som jag har läst upp på mina senaste inspirations-föreläsningar...Här kommer några stycken från den.
Dikten är av mannen med stor talang och ett namn som smakar överraskning ;
Charlie Chaplin

"När jag började älska mig själv, vägrade jag att fortsätta leva i det förgångna och att oroa mig inför framtiden.
Nu lever jag endast i ögonblicket, där ALLT äger rum.
Idag lever jag dag för dag och kallar det MEDVETENHET.

När jag började älska mig själv, insåg jag att mina tankar kan göra mig eländig och sjuk.
Men när jag kopplade ihop det med mitt hjärta, blev mitt tänkande en värdefull kompanjon.
Denna förbindelse kallar jag idag för HJÄRTATS VISDOM.

Vi behöver inte längre frukta vare sig meingskiljaktigheter, konflikter eller problem med oss själva eller andra.
Till och med stjärnor stöter samma ibland, varav nya världar uppstår.
Idag vet jag att det är det som är LIVET."

Fick nyss ett mail från George i "Himlen kan vänta", bifogad var en bild på deras finaste nyfödda dotter Freya. Ett mirakel, ett under, deras lilla stjärna...Livet är stort och jag önskar dem verkligen allt gott!


Kommentarer
Postat av: Bella

Åh har chaplin skrivit det där! Kul =)

2010-12-04 @ 11:14:53
URL: http://bellastyckotank.blogg.se/
Postat av: guldvingae!

Hejsan!

Den 23 december åkte jag hem till mina föräldrar för att fira jul, mammma har fått återfall i sin bröstcancer och den har spridit sig (hur mycket vet vi inte än...) men då hittade jag din bok :). Mamma hade blivit rekommenderad att läsa den. Jag tänkte läsa ett kapitel men slutade med att jag satt fastklistrad. Du skriver helt underbart bra och jag älskade kapitlet om elefanten, så jävla klokrent! :)

Jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas du får leva ett långt och lyckligt liv.

Mvh J

2010-12-26 @ 17:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0