Äntligen vill jag skriva min historia

Behov. Jag har äntligen behov av att uttrycka mig genom tangenternas ord.  Med bultande hjärta och en stark vilja ska jag kämpa mig igenom den sista tiden av min onormala situation, jag är snart där, jag ser slutet! Jag vill dela med mig av mina tankar och slutspurten till er, behöver gå igenom olika bilder gång på gång. Vill berätta om den nyfunna balansen i obalansen, hur saker har förändrats, nya perspektiv funna och min tillit till livet . Ibland kommer jag bara behöva klaga, få ur mig all sorg, tycka att allt är skit, ibland kommer jag bara att glänsa och glittra. Det finns bra dagar och sämre dagar. Så är mitt liv just nu...En ständig längtan finns där också, längtan efter augusti. Då jag är frisk, då jag tar tillbaka mitt liv, då jag är Frida igen, en Frida utan cancer. En ständig nedräkning, och jag har väldigt bråttom härifrån...

Folk säger att det är mitt livs tuffaste period

 Aldrig har min livsvilja varit starkare

Folk säger att de förstår
Ingen kommer någonsin att riktgt förstå

Folk säger att det snart är över
Aldrig har min längtan varit större 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jossejoss

Å min finaste Frida. Du skriver så fint! Jag längtar också till augusti och jag längtar efter att ordna en liten fin helg för dig här i Stockholm. Jag har sparat en av mina exklusiva 30-års champanski flaskor som jag tänkt att vi ska dricka när du är frisk. Tänker på dig jämt! Stor kram från J

2007-06-14 @ 18:40:42
Postat av: Björnen

Hej vännen! Välkommen till bloggvärlden och grattis till de glada nyheterna. Hoppas du nu får lite extra ork att kämpa vidare. Så lite kvar nu, och augusti är faktiskt årets bästa månad. Njut av bra dagar och samla kraft för de sämre! Kramar!

2007-06-14 @ 20:52:51
URL: http://espressoforsjalen.blogspot.com
Postat av: Åsa Olsson

Hej vännen!
Jag lär mig så otroligt mycket från dig, hur du ser på livet och på människor, din stora empati och kärlek till andra människor, hur svårt det kan vara att visa sig svag och samtidigt vara stark för att det finns inga alterantiv, och många mång afler saker. Jag tänker på dig! Vi hörs snart igen! Kram Åsa

2007-06-15 @ 08:47:28
Postat av: Kristina Gow

Hej söta Frida! Härligt att du kommit igång att skriva! Du skriver så man kan inte sluta läsa. Jag har just läst allt och din fina förmåga att berätta gör att man får bilder av det som händer, både mörka och ljusa. Du delar med dig av din smärta men också av din enorma styrka. Vi andra kan lära oss mycket av det du ger oss. Tack! Vi ses snart. Kram Kristina

2007-06-18 @ 19:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0